mandag den 20. marts 2017

Status på livet

Okay, en lidt dramatisk overskrift, da der ikke er sket det helt store,. Alligevel vil jeg lave en lille status, da jeg ikke har blogget regelmæssigt i et godt stykke tid.

I lang tid har jeg talt om at jeg gerne ville klippes, men tiden og lysten til at sidde i en frisørstol har ikke været der, men i forrige uge bestilte jeg en tid til klipning. Der røg en god bid af mit ret lange hår, og jeg er så glad for det. Klar til foråret.

Min cykel har været til forårstjek, så den er klar til endnu flere ture og km. med mig.

Jeg har ikke fået læst så meget, det gjorde jeg heller ikke på dette tidspunkt sidste år, det skal nok blive indhentet. Jeg er i gang med at læse om Ove Verner Hansen - "Det dumme svin"/Bøffen fra Olsen banden. En god bog om en spændende mand, som også havde mange andre talenter, han sang fantastisk og skulle have været en god kok. I bogen er hans opskrift på fiskefrikadeller, som jeg vil forsøge mig med.



På søndag går vi over til sommertid, mange glæder sig, gør jeg bestemt også, men gruer også, da jeg har svært ved at vænne mig til at skulle en time tidligere op.

På arbejdet er vi gået over til et helt nyt system, som jeg har 'bandet og svovlet' (ikke så slemt) over, det kører, men der er en masse "fejl og mangler", som jeg håber kan blive løst.

Jeg har savnet min gamle lejlighed ret meget, det var betonbyggeri, ikke som min nuværende lejlighed, der er murstensbyggeri fra 1950 med skæve gulve (som bestemt også kan have sin charme), få stikkontakter, så langs panelerne går der forlængerledninger. At flytte fra en lejlighed fra 1970'erne til 20 - 25 år ældre lejlighed, det har været en udfordring, men jeg har det hyggeligt og et ekstra værelse til bibliotek og kontor. Jeg klager ikke - så meget :-)

I tv følger jeg med i den nye serie om Mercur, som kører på TV2 Charlie, den får mine varmeste anbefalinger. Mange gode og dygtige skuespillere, både velkendte navne og, for mig, nye og meget dygtige navne, og ikke at glemme god musik. Jeg kan ikke se TV2 Charlie på mit fjernsyn, så ser den på TV2 Play, hvor jeg også ser "Nybyggerne".

På vejen hjem var jeg et smut ude at handle, kom hjem en urtete, som jeg ikke kendte. Drikker en kop nu, den smager virkelig godt, er blevet en rigtig tedrikker på det sidste, køber gerne ny te, når jeg falder over noget.



Jeg er begyndt bruge at min kalender meget mere, skriver (selvfølgelig) aftaler i den, men også notaler og lister, og min nye madplan. Købte den fine kalender hos Atelier Aarhus På mit arbejde er der tit meget travlt, derfor er jeg er startet på at lave lister over, hvad jeg gerne vil nå i løbet af dagen, det bruger jeg også kaldenderen til. Lister hjælper mig, især i tavle perioder.

Nu er min te drukket, så jeg vil ud og lave en ny kop.




2 kommentarer:

  1. Måske du ville være godt på vej med en Bullet Journal? Kh Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har jeg tænkt på, men klarer mig indtil videre med min fine kalender. Kh.

      Slet

Ting, jeg har søgt efter...#1

...på Google, jeg er et nysgerrigt menneske, vil altid gerne vide mere og endnu mere, derfor bruger jeg nettet, i “gamle dage” ville jeg slå...