tirsdag den 27. september 2016

Angsten og jeg

Socialangst eller socialforbi, det har jeg levet med i mange år efterhånden, jeg klarer mig i hverdagen, men der er mange ting, som jeg undgår. Her er en liste med nogle af de ting, som jeg har svært ved. En svær liste at skrive, men tror det er sundt at dele den.


  • Gå med til sociale arrangementer på arbejdet
  • Hæve stemmen, hvilket kan være nødvendigt en gang i mellem på arbejdet
  • Henvende mig til varmemesteren i min ejendom, når noget driller i lejligheden. 
  • Fortælle når jeg føler mig stresset på arbejdet, vi mangler stadig én i teamet, og hans/hendes opgaver ligger mest hos mig nu. Det går for det meste fint, men der er meget travle perioder.
  • Gå til frisøren, jeg trænger, og jeg gør det også, men det er svært at sidde i en time og være 'på' Nok et punkt til min oktoberliste, at få tid til en klipning.
  • Offentlig transport, jeg gør det, men det er tit noget af en overvindelse for mig



3 kommentarer:

  1. Det med frisøren kan jeg godt relatere til. Derfor går jeg altid hos den samme frisør. Jeg magter simpelthen ikke at skulle forholde mig til en fremmed - og slet ikke at han/hun skal klippe mit hår.
    Jeg er glad for at du åbner lidt op omkring din angst. Det gør mig klogere ift. dig og andre med angst. Så tak :-)
    Kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din søde kommentar, Birgitte. Det var et svært indlæg, men vil gerne dele lidt mere af mit liv med angsten.
      Kh.

      Slet
  2. Specielt den offentlig transport er svær for mig, men Zorro hjælper meget.

    SvarSlet

Ferie

Jeg nyder sommerferien, bloggen er sat på pause indtil august.  God sommer :0)