søndag den 7. august 2016

Bøger i juli

Juli måned var sommerferie, ren afslapning i Nordsjælland, mange gode ture i området, og endda en tur til Holbæk, Roskilde og andre dejlige byer. Men der blev så sandelig og læst bøger - både fysiske, som jeg havde taget med i kufferten, og bøger på min iPad. Tretten bøger blev det til i alt, og en halv - gik i gang med Mørklægning af Anders Bodelsen sidst i juli, som jeg så læste færdig i mandags. August er en uges tid gammel, jeg i gang med bog nr. tre nu, tvivler om jeg når op på tretten bøger i august, mindre kan også gøre det :-) 

Bøgerne, jeg læste i juli måned:


  1. "Slottet i sneen" af Erik Nerløe
  2. "Beautiful bastard" af Christina Lauren
  3. "Pigen på klippen" af Lucinda Riley
  4. "Huset ved Riverton" af Kate Morton
  5. "De døde og de levende" af Benn Q. Holm
  6. "Et tilbud du ikke kan afslå" af Jill Mansell
  7. "Konkyliesamlerne" af Rosamunde Pilcher
  8. "Den hemmelige kvinde" af Anna Ekberg
  9. "Engletræet" af Lucinda Riley
  10. "Arven" af Katherine Webb
  11. "Kampen om Torndal" af Morten Korch
  12. "Rygtet vil vide" af Jill Mansell
  13. "Sommerglæder" af Herman Bang

6 kommentarer:

  1. Hold da op, det er lidt vildt. 13 bøger på 4 uger. Jeg er vildt imponeret. Kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Takket være en sommer med sport i tv, er ikke den store sportsfan, så gemte mig i bøgerne :-) Kh.

      Slet
  2. Ja, det er da godt nok imponerende! Kan du godt bare sådan gå fra den ene bog til den anden? Når jeg er færdig med en bog, skal jeg lige ha' nogle læsefri dage - nogle gange læsefri uger - hvor jeg lige lader den netop afsluttede bog køle af, og hvor jeg kan fordøje tema og pointer. Så tager jeg langsomt tilløb til en ny! Pt. læser jeg 'Forbandede yngel' af Anne-Cathrine Riebnitzsky; den er fantastisk!

    SvarSlet
    Svar
    1. @Skøreliv - jeg vil gå så langt, som at sige, at lige den ligger på min top 20 over bedste bøger! Kh. Birgitte

      Slet
    2. Nogle bøger skal jeg lige 'summe' lidt over, eks. 'Midnatsrosen' gav en lille klump i maven. Og "De døde og de levende" tænkte jeg en del over, og læste videre om emmet, som jeg altid har fundet spændende og interessant.
      Den må jeg have på min liste, tak for anbefalingen.

      Slet
  3. Det lyder godt, Birgitte. Jeg må læse den også :-)

    SvarSlet

Hilsen fra ferielandet

Så blev det torsdag, udenfor regner det, indenfor er her lunt og hyggeligt, dagen tredje kop te er ved min side, “Lady Grey”, én af mine fav...