onsdag den 6. januar 2016

52 bøger på 52 uger

I 2016 vil jeg gerne læse flere bøger, så jeg har kastet mig ud i en lille udfordring, at læse 52 bøger på 52 uger. Jeg er allerede godt i gang med at læse årets første bog, 'Ambassadøren' skrevet af Stéphanie Surrugue. 
Har skrevet en lille liste med titler, som jeg gerne vil læse, bl.a. Ritt Bjerregaards erindringer, som bliver den næste bog, da jeg har lånt den på biblioteket. Nogle bøger vil jeg gerne genlæse, det kan være 'Jane Eyre', Hanne-Vibeke Holst's 'Kronprinsessen', 'Kongemordet' og 'Dronningeofret'. 



10 kommentarer:

  1. Åh, jeg læser også rigtig meget:) Sidste år hoppede min svgerinde og jeg på #50booksin20015 på Instagram. Det nåede jeg ikke men jeg nåede 28:o) Så tror jeg hopper på #25booksin2016 Mitinstagram er @mettephebs hvis du vil være med:) Her er også alle de bøger jeg læste sidste år:o) Go' fornøjelse med læsning. Kom endelig med boganbefalinger:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Mette - jeg skal gerne lægge nogle anbefalinger ud. Er også spændt på om jeg rammer de 52 bøger, hvis ikke, så gør det ikke så meget. Men satser på det :-)

      Slet
  2. Selv om jeg læser meget, så tror jeg ikke, at jeg kan komme op på 52 bøger. Har dog lige færdiggjort 'sandheden om harry quebert-sagen' på en uge og den var på næsten 700 sider. Men den var også virkelig god. Kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er selv lidt i tvivl, men nu prøver jeg. Hvis ikke jeg når det, så går det jo nok alligevel :-) Den bog må jeg læse, har skrevet den på listen over bøger, jeg gerne vil læse.

      Slet
    2. Jeg er selv lidt i tvivl, men nu prøver jeg. Hvis ikke jeg når det, så går det jo nok alligevel :-) Den bog må jeg læse, har skrevet den på listen over bøger, jeg gerne vil læse.

      Slet
  3. Det lyder som en god udfordring. Jeg er simpelthen for træt for øjeblikket til at læse, men vil bare så gerne.
    Hanne-Vibeke Holst triologien harj eg set som TV-serie og den var rigtig god, så jeg kunne også godt tænke mig at læse dem, men det må vist vente lidt :0)
    Så et årogtam på DR3 (kan ikke huske om det var mellem jul og nytår, eller lige efter nytår) om Ritt Bjerregaard. Det var et ret spændende program, så jeg vil tro at bogen er rigtig spændende.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kender godt til at være for træt, i øjeblikket sover nærmest, inden jeg rammer puden. Det må være januar måneds skyld :-)
      Har også set de tre serier, de er så gode - som bøgerne.
      Glæder mig til at læse Ritt Bjerregaard, hun er en spændende person. Mener der har været en udsendelse på DR2, hvor hun var tilbage i sit barndoms/ungdomskvarter.

      Slet
    2. Det var den udsendelse jeg så og den kan godt anbefales. Jeg kunne bare ikke huske hvilken kanal det var ;0)

      Slet
  4. Jeg læste 52 bøger sidste år - men jeg læser generelt også virkelig meget. Og jeg synes det er en fantastisk ide. Jeg står i kø på biblioteket som nummer 4 på Ambassadøren - som også er en bog jeg venter mig meget af. En du kunne sætte på listen er 'Det år vi gik til begravelser'. Den er helt fantastisk. Jeg slugte den over en weekend. Trods børn og legeaftaler etc.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har altid læst meget, men de sidste par år er det blevet mindre, desværre. Nu håber jeg at jeg kan få gang i min læselyst igen. Glæd dig til 'Ambassadøren', den er god - og hurtigt læst.Han er et helt fantastisk menneske.
      Uh, den må jeg læse, har læst lidt om den 'her og der', så den må jeg bestille på biblioteket. Tak for anbefalingen.

      Slet

Hilsen fra ferielandet

Så blev det torsdag, udenfor regner det, indenfor er her lunt og hyggeligt, dagen tredje kop te er ved min side, “Lady Grey”, én af mine fav...