tirsdag den 29. september 2015

Bogen på bordet #15

Jeg faldt over anmeldelsen af "Hambros Allé 7-9-13" i Politiken, og skyndte mig at reservere den på biblioteket - jeg var heldig at stå som nr. 1 til bogen, så kunne hurtigt låne den. Da jeg så overskriften af anmeldelsen i avisen, troede jeg først, at det var en fagbog, der fortalte historien om husene og vejens historie. Men det er en roman, skrevet af Lotte Kaa Andersen. Denne bog er hendes debutroman. 
Fra bogens bagside: Hambros Allé 7-9-13 handler om sult, drift og overlevelse på Danmarks dyreste villavej. Romanen tegner et skarpt og underholdende billede af livet bag de velpudsede facader. Vi følger beboerne i nummer 7, 9 og 13 på en økonomisk optur og senere på den nedtur, der rammer hårdt og pludseligt. 

Jeg er ikke færdig med bogen endnu, er næsten midtvejs, har allerede nu en anelse om, hvordan den ender, for i hvert fald én af familierne. Indtil videre er jeg ganske begejstret for bogen. 
I søndags lyttede jeg til Lotte Kaa Andersen i radioen, der fortalte om bogen. Det var på P5, i programmet "Monicas mødested", som kan høres på DRs hjemmeside - Lotte Kaa Andersen er på i programmets anden time.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Må jeg anbefale

Denne lille bog, som gemmer på mange fine ord, jeg læste den på et par dage, kunne godt have læst den på en enkelt dag, men pga arbejde og h...