søndag den 11. januar 2015

Tillykke til en stor dansker

I dag fylder Ghita Nørby 80 år - Stort tillykke til hele Danmarks Ghita.
Jakob Steen Olsen har skrevet et portræt af Ghita Nørby, desuden ligger der også en fantastisk flot billedserie på Berlingske - har du lyst, så synes jeg at du skulle kigge forbi.
Må jeg desuden anbefale denne bog, den nyeste om Ghita. Den indeholder mange, mange billeder. Jeg fik den i fødselsdagsgave, den har ikke fundet på plads i reolen endnu - den ligger sammen med mine andre kaffe-bords-bøger :-)


Der er intet mellem Berlingske, Saxo og mig - jeg deler blot links til artikler og bøger om dagens fødselar.

2 kommentarer:

  1. Tak for dine spændende links! Jeg er også en stor fan af Ghita Nørby - har haft hende i mit lydstudie flere gange og oplevet hende på Louisiana, hvor hun fortalte om sit liv.
    Dejlig søndag til dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det må være spændende at opleve Ghita 'live', hun virker så engageret i alt hvad hun gør og medvirker i.
      Dejlig mandag til dig, Madame.

      Slet

På det seneste har jeg...

...ikke skænket bloggen mange tanker  ...heller ikke læst meget, hverken blogs eller bøger ...købt næsten alle julegaverne ...og et par styk...