tirsdag den 27. januar 2015

En boganbefaling

I går var jeg i kælderen, hvor jeg endelig fik ryddet op og ud (!!). Det er utroligt så mange ting, der kan gemme sig i et kælderrum.
Jeg fandt denne bog af Olly Ritterband (1921 - 2011) (ja, hun er mor til Monica Ritterband), som jeg købte for en del år siden i Bogklubben 12 bøger, som nu er lagt under Gyldendals bogklubber. Tog bogen med op, så jeg måske snart kan få genlæst den.
Fra bogens bagside:
"I 1944 blev den unge pige Olly og hendes familie deporteret til koncentrationslejren Auschwitz. Sammen med sin mor og søster overlevede hun 12 måneder i tyske koncentrationslejre, før hun i april 1945 blev befriet.
- en rystende rapport fra verdenshistoriens største menneskelige tragedie"


2 kommentarer:

  1. Tusind tak for anbefalingen!

    SvarSlet
  2. Det lyder som en bog, jeg godt kunne finde på at læse. Den kommer på min huskeseddel :-)

    SvarSlet

Må jeg anbefale

Denne lille bog, som gemmer på mange fine ord, jeg læste den på et par dage, kunne godt have læst den på en enkelt dag, men pga arbejde og h...