onsdag den 2. juli 2014

At gå ned i gear

Når man (jeg) kaster sig ud i, at cykle op (nå ja, og ned) af de mange bakker (Nordmænd vil nok ikke kalde det bakker) og stigninger i området, så er det en rigtig god idé, hvis man husker at gå ned i gear - inden turen går op af. Og ikke først komme i tanke om det på vejen op, hvor det er umuligt at skifte gear. Faktisk glemte jeg det kun én gang, men det var til gengæld også ved den hårdeste stigning, synes jeg.
Det gik nu fint, lidt hårdt, men gav ikke op. Dén følelse, man har bagefter, når man har fået pulsen tilbage i nogenlunde normalt leje, er fantastisk.
Snupper en tur senere i dag, hvor jeg husker at skifte gear i god tid.

2 kommentarer:

  1. Det lyder som nogle skønne cykelture, du tager dig - godt vi har gear på cyklen nu om stunder :-) Gætter på, at I også har haft et voldsomt tordenvejr her til morgen med noget, der lignede skybrud ...
    Dejlig dag til dig, Christina!

    SvarSlet
    Svar
    1. Vågnede tidligt i morges ved et tordenskrald, og så igen ved halv seks tiden, hvor jeg så stod op. Regn og torden, så den ellers planlagte morgentur blev aflyst.
      Ja, det er nu skønt med gear på cyklen, vi er vist lidt forkælede nu om stunder :-)
      Og en dejlig dag til dig, Madame.

      Slet

Ferie

Jeg nyder sommerferien, bloggen er sat på pause indtil august.  God sommer :0)