lørdag den 7. december 2013

Decemberleg 7 - Hvad forbinder du med julen?

Spørgsmål: Hvad forbinder jeg med julen? 
Svar: Hygge.
Så kort kan det siges. Ét lille ord på bare fem bogstaver H Y G G E

Der er også travlhed, stress, børn der glæder sig, julegaver der skal købes, hvem holder jul hvor og hos hvem, maden der skal købes og tilberedes, og jeg kunne blive ved.

I år tog jeg den nemme løsning, har bestilt de gaver der kunne bestilles online, så er de i hus. Nu skal de bare pakkes ind. 

Jeg forsøger at holde fast i det lille ord - H Y G G E, for jeg har det med at blive stresset ,og til sidst lidt træt af julen. 
Julefilm forbinder jeg bestemt også med julen. 







4 kommentarer:

  1. Vi må prøve ikke at stresse, men gøre julen til en hyggelig tid for store og små - det har vi også netop talt om her hos os :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ingen stress til jul, det må bestemt kunne lade sig gøre :-)
      Rigtig dejlig 2. søndag i advent til dig, Madame.

      Slet
  2. Jul er hygge og hygge er inspiration og dejlig musik. Min yndlings juledang er 'Have yourself a merry little christmas' :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den sang er også min yndlings sang, og filmen kan anbefales. Håber du får en dejlig 2. søndag i advent med masser af hygge :o)

      Slet

Må jeg anbefale

Denne lille bog, som gemmer på mange fine ord, jeg læste den på et par dage, kunne godt have læst den på en enkelt dag, men pga arbejde og h...