fredag den 20. december 2013

Decemberleg 18, 19 og 20

Har valgt at lægge de sidste dage sammen i ét indlæg. Juletravlhed og arbejde er grunden til, at jeg ikke har fået skrevet indlæg. 
Nu er jeg hos mine forældre i Nordsjælland, og julefreden har indfundet sig.

18: Indendørs juleaktiviteter: 
En liste over nogle af mine favoritter, når det handler om juleaktiviteter indendørs:
  • Sæt en god film på
  • Klip julepynt
  • Julebag
  • Puslespil og andre spil
  • Rengøring, nok ikke så morsomt, hvis man har inviteret gæster til juehygge :o)
  • Læs en bog, få læst den bunke magasiner, der nærmest altid ligger næsten urørt
19: Juletraditioner 
Lidt rodet fortælling om juletraditionerne i min familie
Hvor end jeg gerne ville, så kommer jeg ikke fra en familie, hvor vi hver jul er taget i kirke. Det synes jeg ellers ville være en rigtig god tradition. Måske skulle jeg starte den selv...
Da jeg var barn, var vi hos min mormor og morfar hver juleaften, og hos min farmor og farfar Lille juleaften. Senere, da kun min mormor var tilbage kom hun hos os, og jeg nåede at have den store fornøjelse og glæde, at holde juleaften for mormor og resten af min familie. 
Julemaden er både and og flæskesteg, hvide og brune kartofler osv. Jeg skræller og piller kartoflerne, min søster bruner kartoflerne, min far står for resten. Mens min mor klarer risalamanden. Resten af familien sørger for hygge og dækker bordet. 
Jeg sørger for altid at finde tid til en gåtur, om det så er alene eller jeg har selskab, bare jeg får min vandretur juleaften. 


20: Syslerier: 
Jeg er ikke særlig kreativ, jeg har ikke fingrene tålmodighed til f.eks. at sy og strikke - ville dog ellers gerne. 
I det nye år vil jeg gerne begynde at male igen, det gjorde jeg for nogle år siden - ikke noget særligt, men ganske hyggeligt. 


4 kommentarer:

  1. Dejlige traditioner, Christina! Jeg har købt et puslespil som mandelgave og håber, alle vil være med til t hygge sig med det, men ellers er jeg sikker på, Bella vil synes, det er sjovt.Vi har prøvet at gå i kirke juleaftensdag et par gange - der er en helt særlig stemning. Rigtig god jul til dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder rigtig med puslespil som mandelgave, og mon ikke de fleste vil synes det er morsomt at lægge puslespil.
      Tak, og en rigtig god jul til dig, Madame. Kh.

      Slet
  2. Lyder som du har en rigtig hyggelig jul. Går ikke i kirke selv, men det ser hyggeligt ud og er sikker på det er en god tradition.
    Kan kun tilslutte mig det med at give sig tid til en gåtur. Jeg sørger også altid for at gå en tur om eftermiddagen juleaften og det er en særlig stemning (måske fordi det er en særlig dag/aften) og det er en tradition jeg ikke vil undvære.
    Håber du får en rigtig god jul sammen med din familie og nærmeste.
    De bedste julehilsner og tak for dine altid gode bloginlæg
    Mikkel :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak for de fine og søde ord, Mikkel. Håber du får en rigtig dejlig jul :0)

      Slet

Siden sidst

Halløjsa! Så er jeg tilbage på min lille blog, det blev en længere pause/ferie fra den. Jeg startede op på arbejde igen for 14 dage siden, h...