fredag den 6. september 2013

Opslagsbøger

Gamle danske film, skuespillere, instruktører er én af mine store interesser, så bøger om emnet må der til. Dette er blot nogle af mine opslagsbøger, som altid er lige i nærheden til at gribe fat i.
Den opmærksomme læser har nok lagt mærke til nogle ens titler - Filmens Hvem, Hvad, Hvor og Danske filmskuespillere af Morten Piil. Hvem, Hvad, Hvor er bogen, den er næsten slidt en bog op. Derfor købte jeg flere, da jeg så dem til salg på et folkebibliotek.
Den mørke udgave af Danske filmskuespillere er 2. udgave.


6 kommentarer:

  1. Sikke nogle fine bøger! Elsker også gamle danske film! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Mette. Gamle danske film har noget særligt over sig :-)

      Slet
  2. Hvor er de fine! Opslagsbøger er nu så undervurderede; for de kan virkelig være en skøn ting at være i besiddelse af.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan jeg kun give dig ret i :-)
      Man kan slå det meste op på nettet, men det er nu noget særligt, når man sidder med bogen og leder.
      God søndag til dig, Rikke.

      Slet
  3. Det er nemlig rigtig dejligt med opslagsbøger - dem har vi også mange af her.
    Ha' en rigtig god søndag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Opslagsbøger er gode, og så ser de (de fleste) så pæne ud, når de står i reolen :-)
      Og en rigtig god søndag til dig.

      Slet

Ferielæsning

Så er der kun to arbejdsdage tilbage, så begynder min sommerferie, jeg glæder mig. Glæder mig til at slappe af, komme helt ned i gear, sove ...