søndag den 7. november 2010

Week-end

'Week-end' er titlen på en gammel dansk film fra 1935, med Ib Schønberg og Poul Reichhardt. Sjov film om en flok kaproere, der tager på weekend og selvfølgelig møder nogle unge piger. Kærlighed og komik opstår. En film, der ikke kræver, at der tænkes for meget.
I går havde jeg besøg af nogle søde mennesker, vi fik lækker mad, snakket og grinet en del. Det var herligt.
Opvasken blev klaret i går aftes, så da jeg stod op kl. 6.00 (kan virkelig ikke sove længere) var det til et rent køkken og en stue der var ryddet op. Så jeg kunne hygge med te, morgenmad og musik i radioen.
Om ikke så længe tager jeg til Nordsjælland. Jeg skal hjælpe til i mine forældres hus, så de kan flytte derop.
Tidligere fik jeg en idé til et blogindlæg, skal blive bedre til at skrive ned, nu er det glemt, næsten. Her er lidt af det:
Det var den weekend, hvor jeg:
  • Skar mig i fingeren, det var ikke dybt
  • For første gang fik brugt min gave
  • Har siddet i garn til næsten over ørerne
  • Så filmen 'Sex and the City 2', var dog ikke imponeret over den.
  • Har set starten af filmen 'Applaus',  den er god. Skal se den færdig i aften.
  • Ikke har været ude og cykle
  • Har spist lidt for mange småkager
  • Glæder sig til cykelturen i morgen
  • Glæder sig over solen langt om længe kigger frem
Må hellere gøre mig klar, så jeg kan komme afsted. Når ikke min sædvanlige blogrunde lige nu, men tager turen senere :-)
Rigtig god søndag.

2 kommentarer:

  1. Jeg håber du havde en dejlig søndag, Trine! Filmen Week-end har jeg ikke hørt om før - men jeg holder også meget af at se en gammel dansk film i ny og næ. God mandag til dig :-)

    SvarSlet
  2. Jeg havde en dejlig søndag, Madame. Ja, en gammel dansk film er en god ting. Kan anbefale 'Baronessen fra benzintanken' der kommer på DR1 på lørdag :-)
    Rigtig god aften til dig.

    SvarSlet

Der skal så lidt til

Første hverdag efter en dejlig efterårsferie, dynen var ekstra tung i morges og mørket hjalp ikke meget på det, men op kom jeg da, hverdagen...