torsdag den 11. november 2010

25 hurtige om bøger

Jeg så denne blogleg hos Kenja & Co, den deltager jeg gerne i.
1. Favoritbog i barndommen:
’Troldepus’, Hanne-Vibeke Holst’s bøger om Maja og om Louise, H.C. Andersen’s eventyr
2. Hvad læser du lige nu?
Læser flere bøger, Karen Blixen: ’Skæbne-Anekdoter’, Leonora Christina Skov: ’Silhuet af en morder’, Michael Katz Krefeld: ’Pans hemmelighed’
3. Hvilke bøger har du reserveret på biblioteket i øjeblikket? ’
1001 bøger du skal læse før du dør’, den nye bog om Ove Sprogøe, ’Sandheder fra en løgner’, to bøger om Karen Blixen og ’Protokollen’ af Michael Katz Krefeld.
4. Dårlig bogvane?
Kan finde på, at læse slutningen af en bog, især hvis det er en krimi. Forsøger dog at lade være.
5. Hvilke bøger har du i øjeblikket lånt på biblioteket?
’Heniette Kjær – indtil nu’, Karen Blixen: ’Skæbne-Anekdoter’, Leonora Christina Skov: ’Silhuet af en morder’, Michael Katz Krefeld: ’Pans hemmelighed, ‘ ’Næste generation’.
6. Har du en E-bogslæser?
Nej, det har jeg ikke Ja, det har jeg
7. Foretrækker du at læse en bog ad gangen eller flere på en gang?
Kan godt læse flere bøger, men forsøger at holde mig til én bog, det er dog svært.
8. Har dine læsevaner ændret sig, siden du begyndte at blogge?
Nej, det synes jeg ikke.
9. Dårligste bog du har læst i år?
Dårligste ved jeg ikke rigtig, men blev skuffet over Anette Vestergaard’s ’Ind i kampen’.
10. Bedste bog du har læst i år?
’De røde enge’ af Ole Juul
11. Hvor ofte læser du udenfor dine favoritgenrer?
Det sker tit.
12. I hvilke genrer føler du dig bedst tilpas?
Krimi og Chick lit
13. Kan du læse i bussen?
Ja
14. Hvad er dit favoritsted at læse?
I sofaen eller i min lænestol
15. Hvad synes du om at låne bøger ud? Regler?
Låner gerne mine bøger ud til familie, venner og kollegaer, men skriver det op, så jeg husker hvem der låner hvad (man er vel bibliotekar)
16. Laver du æselører i dine bøger?
Nej det gør jeg ikke, jeg er storforbruger af bogmærker af alle slags.
17. Skriver du nogle gange i bogens margen?
Nej.
18. I studierelaterede bøger?
Nej.
19. Hvad er dit favoritsprog at læse bøger på?
Dansk.
20. Hvad får dig til at elske en bog?
Handlingen og personerne
21. Hvad inspirerer dig til at anbefale en bog?
Hvis jeg selv er begejstret for bogen, så skal andre også have glæde af den.
22. Favoritgenrer?
Krimi
23. Genre du sjældent læser (men ønsker du gjorde oftere)?
Ved jeg ikke
24. Favoritbiografi?
Malin Lindgren’s bog om Dirch Passer
25: Har du nogensinde læst en selvhjælpsbog?
Ikke til ende, har flere selvhjælpsbøger på reolerne.

4 kommentarer:

  1. Hvor er det skægt. Jeg tror at alle de besvarelser jeg har læst rundt omkring på bloggen har krimi´er som favoritgenre. Sjovt at læse om dine bogvaner :)

    SvarSlet
  2. Anette: Ja, vi er mange, der elsker en god krimi :-)Synes også der er virkelig mange krimiforfattere 'på' i disse år.

    SvarSlet
  3. Det var rigtig spændende at læse - jeg har set legen hos flere, og det er sjovt at se, hvor forskellige svarene er.
    God fredag til dig, Trine!

    SvarSlet
  4. Synes også det ver spændende at læse hos andre bloggere - sjov leg :-)
    Rigtig god lørdag til dig.

    SvarSlet

Ting, jeg har søgt efter...#1

...på Google, jeg er et nysgerrigt menneske, vil altid gerne vide mere og endnu mere, derfor bruger jeg nettet, i “gamle dage” ville jeg slå...