søndag den 10. oktober 2010

Konfirmationsgave 1933

Da jeg i går aftes skulle finde en bog, i kasserne under sengen, fandt jeg Hjortens Flugt af Christian Winther
Min mormor blev konfirmeret i 1933, bogen fik hun i gave af nogle venner af familien.
Min mormor og morfar havde mange, mange bøger, som jeg arvede en del af. Jeg arvede også deres bogreoler, som de købte til deres bryllup. Der er så mange minder forbundet med dem. Dem vil jeg aldrig skille mig af med.
Mange af mine møbler har jeg arvet/fået, det er meget få ting, jeg selv har købt. Alle de gamle ting, er ting som jeg gerne ville eje. Der har ikke været "tvang" ind over. Mit skrivebord har været min oldefars, spisebordet stod hos min oldemor og oldefar. Spisebordsstolene er både fra min mormors og morfars hjem og fra min farmor og farfars hjem.

Det er meget tåget udenfor, håber solen kigger frem senere i dag.
God søndag!

2 kommentarer:

  1. Det lyder vel nok dejligt, at du har så mange minder i dit hjem, Trine! Det har vi ikke her ud over en masse bøger, billeder og smalfilm. Jeg har ikke selv læst Hjortens flugt, men det var jo et must i gamle dage :-)

    Ha' en god søndag aften!

    SvarSlet
  2. Det har du ret i, mon ikke jeg en dag får læst den.
    Bøger, billeder og smailfilm er også gode minder at have :-)
    Og en dejlig aften til dig, Madame.

    SvarSlet

Der skal så lidt til

Startede min ferie med øm hals og snotnæse (undskyld det mindre pæne udtryk), heldigvis er begge dele nu fortid, bortset fra lidt hoste er j...