søndag den 26. september 2010

B = Borgen

Vågnede før klokken var 5, det er virkelig tidligt, men kunne ikke sove længere. Klokken var 23 da jeg gik i seng. Måske er en lille lur tiltrængt senere på dagen. Har brygget en kop latte, som jeg nyder, mens radioen sender klassisk musik ud i stuen. Katten, som ellers er mit vækkeur, ligger på gulvet og spinder højt. Hun har fået en lille tår skummetmælk i sin skål, det er nok grunden til hendes velvære :-) Om en lille måneds tid har jeg haft hende i 10 år, vi har boet 3 steder sammen.Hun bliver 13 år i år, en ældre dame, men det mærkes ikke i dagligdagen. Der er stadig fuld fart over hende.
I aften starter Borgen på DR, og jeg glæder mig til at se den. Elsker en god dansk serie, har desuden stor interesse for politik, så det passer jo perfekt.

Billedet er lånt fra dr.dk/borgen
Er så småt ved at forberede min fødselsdag, som er i næste måned. Opskrifter skal findes og måske afprøves. Familie og venner er inviteret. Mere information om dagen og hvad jeg finder på, skal jeg nok skrive et indlæg om.
På litteratursiden (læsning af bøger) går det fint. Jeg er endelig ved at være færdig med Maria Hellesberg's "Dronningeskolen". Har lånt den på biblioteket, jeg er den eneste låner af bogen pt., jeg har fornyet den et par gange. Har læst andre bøger, mens jeg læser "Dronningeskolen", derfor er det ikke gået så hurtigt. Lige nu er jeg ved at læse "Fra pæn pige til Powerprinsesse". Den kan jeg anbefale, den er virkelig god. Bogen er skrevet af Lone Rasmussen.Overvejer om jeg mon skulle give mig selv en fødselsdagsgave, det kunne sagtens blive den bog, da jeg gerne vil genlæse den. Køen på biblioteket er lang, så jeg kan ikke beholde den alt for længe :-)
Det var mine tanker på sådan en tidlig søndag morgen.

2 kommentarer:

  1. Godmorgen, Trine, du har været tidligt oppe - men så venter en god og lang dag. Dejligt at læse om din kat! Vi skal også se Borgen i aften, og jeg glæder mig meget. Jeg har vist aldrig læst noget af Maria Hellesberg - måske skulle jeg begynde med "Dronningeskolen".
    Ha' en rigtig dejlig søndag!

    SvarSlet
  2. Godaften, Madame :-) Har haft en dejlig lang dag med godt humør, familiebesøg og en lang cykeltur.
    Kunne skrive meget, meget mere om min søde kat.

    SvarSlet

Fred være med det

Et par oplevelser, der har irriteret mig i ugens løb. Er heldigvis et positivt menneske, så det er skrevet med et glimt i øjet. Kom hjem ...