lørdag den 21. august 2010

Striber

Min lørdag startede kl. 5.30. Trods en lurende forkølese, var jeg aktiv, sengetøjet blev taget af, dyner, puder og topmadras blev luftet på altanen, madrassen vendt. Støvede kasserne under sengen af, sat en vask over.
Fandt nyt sengetøj frem, det skulle være det med striberne, det er nu lagt på sengen. Det er lige før jeg glæder mig til jeg skal i seng. Der er ikke noget som en ren og frisk seng.

Har sat iPod'en i anlægget, lige nu synger Kim Larsen "Det var en lørdag aften", en af mine yndligs sange, den er så smuk. I 1968 blev der lavet en film med Daimi og Mortun Grunwald, der hedder "Det var en lørdag aften", en god film. Optog den da den blev vist i tv for mange år siden. Nordisk Film har endnu ikke udgivet den på dvd, men jeg håber. Nu er det De glade sømænd der fylder stuen med deres sang. Herligt med lørdag og weekend.

2 kommentarer:

  1. Her er der også netop lagt rent på sengene - det er nemlig så dejligt. Åh ja, Kim Larsens 'Det var en lørdag aften' er helt utrolig smuk. Jeg ved ikke, hvad det er, den mand kan, men han rammer noget typisk dansk med sine gadedrengefacon :-)
    Ha' en god lørdag aften, Trine!

    SvarSlet
  2. Du har ret, Kim Larsen har denne gadedrengefacon, som jeg synes er ganske charmerende :-)

    SvarSlet

Der skal så lidt til

Første hverdag efter en dejlig efterårsferie, dynen var ekstra tung i morges og mørket hjalp ikke meget på det, men op kom jeg da, hverdagen...