søndag den 2. maj 2010

Søndag, forår, blå himmel og fødselsdag

Solen skinner, fuglene synger, radioen er sat på P2 – det er herligt. I morgen er det hverdag igen, det er også dejligt. De skriftlige prøver starter i morgen, og lige om lidt (godt 2 måneder) er det sommerferie. En sommerferie, hvor jeg skal cykle lange ture, i haven, besøge familien, læse bøger (mange bøger), få sol på kinderne, købe blomster, måske sove længe (er udpræget a- menneske), låne en hund eller to og gå lange ture med, være impulsiv, fotografere mange billeder og meget, meget mere.
Mine daglige cykelture på 20 km er jeg fortsat med, det kan mærkes. Er kommet i bedre form, bukserne er ved at blive for store, humøret er i top. Er nu også tit træt, når jeg er kommet hjem, især hvis vinden har været i mod mig. Det kan jo ikke være positivt det hele, men meget tæt på.
Om ikke så længe, bliver cyklen udskiftet med en ny. I øjeblikket har jeg en god bedstemor cykel, den er god. Men ikke til mit tempo, jeg vil gerne køre hurtigt, og det er svært på den. Så den bliver gemt til mine indkøbsture og småture. Jeg har set på en Kildemoes Street, som jeg skal købe. Glæder mig.
I overskriften har jeg skrevet fødselsdag. Det er nu ikke mig og ingen jeg kender, der har fødselsdag. Komponisten H.C. Lumbye der blev født for 200 år siden. Hans musik hører til mine favoritter – glad musik. Nordens Strauss blev han kaldt.
God søndag.
(Pga. i sygdom i familien, har jeg ikke skrevet noget indlæg i lang tid, har desværre heller ikke kommenteret indlæg hos andre, men har læst med.)

2 kommentarer:

  1. Hvor er det dejligt at du er her igen, Trine! Sikke en masse motion du får - jeg synes det er flot. Jeg går også og overvejer en ny cykel, og nu jeg google den, du har kig på.
    Husk at hvis du har lyst, er der blogtræf sidst i maj - det er Bente, der har arrangeret:
    http://www.bentehoffmann.dk/blog/blogtraef-den-29-maj

    Ha' en dejlig søndag!

    SvarSlet
  2. Tak, Madame.
    Det bliver dejligt med en ny cykel. Håber du finder en god cykel - her er det direkte link til min nye cykel: http://www.kildemoes.dk/cykel/street-717-2010/street-717-01
    Skal lige se i kalenderen, det lyder spændende med blogtræf :-)

    SvarSlet

På det seneste har jeg...

...ikke skænket bloggen mange tanker  ...heller ikke læst meget, hverken blogs eller bøger ...købt næsten alle julegaverne ...og et par styk...