lørdag den 6. marts 2010

Himlen er blå


Min lejlighed er sydvendt, hvilket gør, at jeg har glæde af solen stort set hele dagen.
Det er skønt, især når solen skinner så flot som den gør i dag.
Jeg stod tidligt op, duer ikke til at sove længe. Mit køkkengulv er nu vasket, det samme er den sparsomme opvask. Opvaskemaskine har jeg ikke – åbenbart er jeg en af de få, som endnu ikke har en.
Fra april måned har jeg min egen nyttehave på 100 kvm. Jeg har ikke den store erfaring med havearbejde, men lysten til at lære er der – det er vel noget af det vigtigste. I det nyeste ”Isabellas” er der en artikel: ”Anlæg din allerførste køkkenhave”. Den bliver nærlæst og taget notater.
Skal i dag forbi biblioteket og hente et par bøger om køkkenhaver, så jeg kan få læst og lært noget.
Det er lørdag – det er dejligt.

2 kommentarer:

  1. Det er rigtig dejligt at se, at du er tilbage igen, Trine! Og tillykke med nyttehaven - det er da en rigtig god idé. Selv om jeg ikke gør ret meget ud af vores have, er det ren meditation at gå og nusse i sin egen have.
    God solskinslørdag til dig :-)

    SvarSlet
  2. Tak skal du have, Madame.
    Jeg glæder mig til at komme i haven og nusse rundt :-)

    SvarSlet

På det seneste har jeg...

...ikke skænket bloggen mange tanker  ...heller ikke læst meget, hverken blogs eller bøger ...købt næsten alle julegaverne ...og et par styk...