søndag den 21. september 2008

På langfart, og dog

I denne weekend har jeg været meget omkring, og alligevel ikke...
Jeg har ikke været ude af byen, men har dog alligevel været i Hamborg, Berlin, Stockholm, Rådhuspladsen i København, Klampenborg og Afrika.
Lørdagen stod i filmens tegn. Jeg så The Counterfeit Traitor/ Den falske forræder, en amerikansk film fra 1962 med William Holden i hovedrollen.
Erickson (Holden) is an American-born Swedish oil man. As the movie begins, he is pressured by British and American intelligence agents to spy for the Allies. Erickson begins his job reluctantly, but over time realizes it is the right thing to do.
He is influenced in making this moral decision by a religious German lady, played by Lilli Palmer, who gives him guidance on the meaning of life and right and wrong.

En rigtig god film, meget stærk film. En film, som jeg ikke glemmer med det samme. Har set den flere gange.
Der er flere danske skuespillere med, Poul Reichhardt, Bendt Rothe og Kai Holm er nogle af navnene.
I går aftes begyndte jeg på Out of Africa, fra 1985. Også denne film har jeg set tidligere, men det bliver den ikke mindre god af. Karen Blixens liv er spændende, har flere af hendes bøger i bogreolen.
I går formiddags faldt jeg over filmen Bag Jerntæppet, på tv2 film. Så den sidste halve time. Har den på video, så den skal ses rigtigt på et senere tidspunkt.

Min weekend er nu ikke kun brugt på film (selv om det kunne lyde sådan). Der har været plads til besøg af min søster og niece, oprydning osv. I dag har jeg gået en lang tur i det dejlige vejr.
Så denne weekend har været lang og dejlig. Det bedste er, at den ikke er slut endnu.
I aften vender Sommer tilbage på skærmen, den skal bestemt ses.

2 kommentarer:

  1. Sikke meget du har nået i din weekend, Trine! Det er så dejligt med gode film, jeg mindes også 'Out of Africa' som nærmest enestående.

    Jeg fik desværre ikke set Sommer i går, men det var også bare en genudsendelse. Næste søndag er jeg på :-)

    SvarSlet
  2. Madame, Det var en dejlig weekend, kom også til 7 års fødselsdag :-)
    Fik heller ikket set Sommer, men på søndag sidder jeg foran skærmen (som så mange andre i Danmark)

    SvarSlet

Jeg kan godt lide mandage

En helt ny uge er godt i gang, for mange er mandage lidt øv, også for mig en gang i mellem, dynen kan være svær at få af - især i vinterperi...