onsdag den 9. januar 2008

"Gå ud og gå en tur"

Overskriften er titlen på en sang fra den danske film "Mød mig på Cassiopeia" fra 1951
Én af mine mange yndlings film. Jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg har set den, men det er mange. Pragtfulde skuespillere og vidunderlig musik. Kai Normann Andersen er manden bag musikken, hans kone Ellen Gottschalch medvirker i filmen. Det er hende der synger "Gå ud og gå en tur". Poul Reichhardt og Bodil Kjer synger "Den allesidste dans". I det hele taget en dejlig film.
Opdateret kl. 2035 Nu sidder filmen i min dvd-afspiller, kunne ikke lade være.
Gemmer resten af filmen til i morgen, hvis jeg er hjemme, ellers ser jeg den færdig i weekenden.
Kom i tanke om, at jeg har en cd med sangene. Sunget af Peter Jorde m.fl. Den skal jeg have lagt på min iPod ;o)

2 kommentarer:

  1. Det er sjovt at din generation også sætter pris på 'Mød mig på Cassiopeia' - det ville jeg ikke have troet. Ja Normann Andersen har skrevet en masse helt uforglemmelig musik. Det er nærmest en del af vores kulturarv ;-)

    SvarSlet
  2. *Madame, Jeg er tosset med gamle danske film, og Kai Normann Andersens musik, har flere cd´ere med hans musik.
    Og du har ret, det er nærmest en del af vores kulturarv.

    SvarSlet

På det seneste har jeg...

...ikke skænket bloggen mange tanker  ...heller ikke læst meget, hverken blogs eller bøger ...købt næsten alle julegaverne ...og et par styk...