mandag den 21. januar 2008

I det royale hjørne :o)

Jeg er i gang med at læse flere bøger i øjeblikket. Bogen om Dagmar der blev kejserinde af Rusland, og bogen om Europas svigerforældre - Christian IX og dronning Louise. I lørdags snakkede jeg med en veninde om dronning Ingrid, og fik lyst til at gense de 6 udsendelser DR sendte i 1996. Heldigvis optog jeg det, så jeg i går kunne gense de første 3 afsnit. Venter med de sidste 3 til weekenden.
I morgen går turen på biblioteket, jeg skal hente den nye bog om Christian X - Rytterkongen.

Og så til noget andet.... I denne uge har vi "anderledes uge" på skolen, en uge hvor alle elever arbejder med andet end normalt skolearbejde. Børnehaveklasse - 7. klasse har Læseuge, og eleverne i de store klasser arbejder med andre emner. Jeg syntes godt om disse anderledes uger, der er en anden stemning blandt lærere og elever. Mere hyggelig/fredelig stemning.

Der er ikke længe til vinterferien, den kommer i uge 7, og jeg glæder mig :o)

2 kommentarer:

  1. Vi har en sammenfaldende interesse for historie, Trine, det er sjovt at læse. Jeg synes, det er dybt fascinerende at læse om bl.a. Europas svigerforældre. De fik da virkelig Europa bundet sammen i familieskab.

    SvarSlet
  2. *madame, Ja, historie det er jeg meget glad for :o) Min "yndlings" konge er Christian IX, historien om hans børn og svigerbørn er meget fascinerende og spændende læsning.

    SvarSlet

På det seneste har jeg...

...ikke skænket bloggen mange tanker  ...heller ikke læst meget, hverken blogs eller bøger ...købt næsten alle julegaverne ...og et par styk...