mandag den 7. januar 2008

En sygedag eller to

I morges ringede jeg til skolen og meldte mig syg. I weekenden har jeg ikke rigtig kunne få varmen, og har haft hovedpine. Håbede at jeg ville have det bedre i dag, men desværre. Så jeg måtte ringe og melde mig syg.
Det meste af formiddagen har jeg sovet, læst og hørt radio. Nu er jeg stået op, men er stadig lidt svag, og mit hoved dunker. Så jeg kommer helt sikkert ikke på arbejde i morgen. Måske onsdag... Håber det, da jeg ikke kan lide at være syg og væk fra skolen.
Jeg ved godt, at jeg ikke ville kunne klare en arbejdsdag, men kan alligevel ikke lade være med at have dårlig samvittighed over ikke at være der. Men jeg pjækker jo ikke, jeg er syg!

3 kommentarer:

  1. Jeg synes det er forfærdeligt, så dårlig samvittighed folk har over at være SYGE! Jeg har hele mit liv sloges med et mega-dårligt helbred, og har aldrig blevet hjemme uden det var nødvendigt. Så jeg kender godt følelsen.

    Den bringer bare ikke noget godt med sig - man skal være god ved sig selv. Hvis man ikke engang selv kan være det, så kan man da heller ikke forlange det af andre. Så vær god ved dig selv, og bliv hjemme til du er rask!!!

    SvarSlet
  2. *Deborah, Tak for dine ord :o)
    Jeg lover, at jeg bliver hjemme til jeg er helt rask, og passer godt på mig selv ;o)

    SvarSlet
  3. Jeg tilslutter mig Deborahs ord, for selv om vi næsten alle sammen har dårlig samvittighed over at melde os syge - så skal vi huske at passe på os selv.

    SvarSlet

Må jeg anbefale

Denne lille bog, som gemmer på mange fine ord, jeg læste den på et par dage, kunne godt have læst den på en enkelt dag, men pga arbejde og h...